De laatste cruisedagen naar IJmuiden / Back to IJmuiden
Het bleef van dat weer op Guernsey, we zijn dus niet de wal op geweest. Voor we naar bed gaan zetten we de klok een uur vooruit zodat we weer Nederlandser tijd hebben. En ons vertrek hebben we gemist. Dat zou rond 0:30 op 28 juli zijn, maar we vermoeden dat het nog later is geworden (kapitein zich verslapen?
En dan is het ineens woensdag 29 juli. We worden wakker als we de pieren van IJmuiden binnenvaren (AAIMOEDEN zeggen Amerikanen en Canadezen). We hebben tijd genoeg om nog te ontbijten en Balinese Trees haalt weer heel lief koffie en thee voor ons, zoals ze dat twee weken lang deed. Terug in de hut komen steward Petrus en zijn maatje alvast het bed afhalen. Groen 2 wordt om 8:50 omgeroepen en bij die groep horen wij. Die kleuren maken dat je je koffer gemakkelijk terugvindt. De koffers staan namelijk in de aankomsthal op kleur gesorteerd klaar om op te pikken. Het weer heeft besloten ook vandaag nog fris te blijven dus we waaien even uit voor enkele minuutjes later Cora en Peter komen aanrijden met twee auto’s. We drinken gevieren even koffie en dan rijden zij met hun eigen auto terug naar huis en wij door de Velsertunnel naar het noorden. Overal omgewaaide bomen en heel veel afgewaaide takken. Bijna thuis een paar boodschappen opgepikt en dan wordt alles weer gewoon.
Als het fotoboek klaar is zal ik de link ook weer op de site zetten, zodat jullie kunnen kijken. Iedereen bedankt voor de reacties en tot een volgende keer.
The weather in Guernsey stayed the same all day, so we did not go ashore. We enjoyed looking at the ferries to Herm and Sark and to Town as the locals call it. We have to put the clock one hour forward as we go back to the local time at home. In the morning of our second sea day we have a mariners reception where people with a certain amount of actual cruise days receive a medal. We got ours in bronze, but there were two people getting a platinum one (over 1000 days). After that there was a very nice Mariners lunch. Again the temperature is too low to be outside much, so we finish our books, have coffee, pick the recipes from the Culinary Arts Centre (so new one to come Joy and Dawn).Before midnight we have to put our bags outside. We will leave the ship in the last lot between 8:45 and 9:15.
We wake up when we arrive in IJmuiden. Enough time for breakfast because it is almost 9 am before we have to leave. Our friends arrive with our car and theirs and the four of us have coffee somewhere in Ijmuiden. Driving to the north we see a lot of trees broken bij the storm that hit the Netherlands this weekend. And those stroopwafels are always on board we can tell you, I just never noticed before.
After finishing the next photobook I will publish the link to view it online here. You have to wait a couple of weeks for that. Thanks for your reactions, enjoyed it.
Reacties
Reacties
Bedankt weer voor de interessante reisverhalen. Geen warme thuiskomst, hier in Brabant was het bar en boos vanochtend. Nu opnieuw hevige regenbuien.
Groet Marie Therese
Dat was het dus al weer .... maar nu begint het na genieten !!Was weer een interessante reis !! Groetjes
I saw the pic of the awards. You must be right up there in the mariner's levels. Are those your awards or what you work towards. Are they lapel awards? Do people wear them?
D
Weer genoeg avonturen om een tijdje op te teren...en gelukkig weer heelhuids op het Frisiaplein aangekomen. We treffen mekaar snelweg!
Bedankt voor de leuke verhalen en welkom in het winderige Friesland.
Bedankt, Jan en Alie voor de mooie verhalen en foto's.
Nu thuis na genieten zullen we maar zeggen.
groeten uit Rheden
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}